"Smutny kot"- ekspresja i fowizm. Klasa 7
Opracował i wykonał: Paweł Janoś
TREŚĆ ZADANIA:
Uczniowie, zgodnie z poznanymi wcześniej zasadami i technikami (fowizm i ekspresjonizm) na kartce A4 mogą przedstawić smutne lub wesołe zwierzę. Należy spotęgować nastrój pracy przez ekspresję barw i kształtów.
Ekspresja, co to jest?
EKSPRESJA (łac. expressio – wyrażać) to wyrazistość, siła oddziaływania działa na odbiorcę, na emocjonalną sferę jego psychiki. „Dzieło ekspresyjne” i „ekspresjonistyczne” to dwa osobne pojęcia.
ETAPY WYKONANIA PRACY PLASTYCZNEJ
Co będzie potrzebne:
- kartka papieru,
- ołówek,
- kredka lub flamaster,
- farby plakatowe lub pastele olejne.
1. Przygotuj szkic kota.
2. Zrób wyraźne kontury kota- z użyciem czarnego flamastra, kredki lub innego narzędzia do rysowania.
3. Wykonaj wyraźne kontury kota- można flamastrem, kredką, długopisem.
4. Pamiętaj o wąsach.
5.Podkreśl smutek kota za pomocą wyrazu oczu, ust, łez.
6. Dorysuj łapy, które podkreślają smutek kota.
7. Użyj ekspresyjnych kolorów, barw.
Zacznij od malowania tła.
8. Na górze użyłem kolorów czerwonego, pomarańczowego, brązowego, czarnego. Te kolory podkreślają smutek kota i nastrój wokół niego.
Na dole używam barw zbliżonych do koloru fioletowego, łososiowego, czarnego i białego.
9.Pamiętaj o odpowiednim doborze barw dla kota.
Zwróć uwagę na kolory po prawej i lewej stronie głowy kota- zlewają się z kolorami tła.
10. Użyłem odpowiednich kolorów do pomalowania tła i kota, aby podkreślić ekspresję smutku kota i zachować reguły panujące w nurcie FOWIZMU- wykonałem dodatkowo kontury.








Komentarze
Prześlij komentarz